قرارداد سئو
برای اینکه بتونیم یه قرارداد سئو یا بهینه سازی سئو را تنظیم کنیم ابتدا اول باید بدونیم که منظور از سئو چیست و به چه کاراکتر یا ویژگی هایی گفته میشه.
تعریف سئو
عبارت سئو برگردان عبارت اختصاری SEO است که خود مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است.
در نهایت اگر بخواهیم یک تعریف خلاصه و مفید از واژه او ارائه داده باشیم به نحوی که به طور خیلی مختصر و مفید و قابل فهم آن را درک کنیم باید بگیم منظور از کلیه معاملات و تکنیک هایی است که باعث میشه شما در جستجوهای انجام گرفته در موتورهای جستجو گر گوگل و غیره بهتر دیده بشین و در راس جستجو ها قرار بگیرید.
بنابراین شاید بهتر بگیم که سئو همون ارائه راهکارهایی برای پیش بینی اقدامات کاربر است به نحوی که به نتیجه مورد نظر کاربر ختم بشه.
موارد استفاده از سئو
در خصوص پاسخ به این موضوع که سئو و فرآیندهای مربوط به سئو برای چه اشخاصی سود و عواید رو به همراه داره و عملاً برای چه کسانی به درد می خوره باید گفت که اولاً سئو به طور کل تنها در فضای مجازی مورد استفاده قرار میگیرد .
این فضای مجازی یا اینترنتی میتونه موتورهای جستجوی سایت های اینترنتی باشه و یا همون الگوریتمهای جستجو گر در اپلیکیشنهای موبایلی همچون اینستاگرام تلگرام و غیره بنابراین اگر در فضای حقیقی به دنبال کسب پیشبینی اقدامات مشتریان خود هستین با سئو کاری نداریم و شاید بهتر باشه به سراغ بازاریابی یا امور مشتریان یا فروش برید.
در نهایت موضوع بعدی که در بحث سئو به طور کل فرآیند های سئو مختص به کسانی هست که نیازمند دیده شدن هستند.
لذا اگر شما وب سایتی دارید و یا اقداماتی را در سایتهای اینترنتی انجام میدهید که هیچ نیازی به دیده شدن ندارید بلکه خود کاربران شما سراغتون میان و کسب و کارتون شاید به صورت انحصاری هست مثل ایران خودرو که خودرو انحصاری رو ارائه میده شاید کمتر نیاز به سئو داشته باشید چرا که این کاربرانند که به دنبال شما می گردند و شما رو پیدا می کنند اما در محیط رقابتی شما نیاز به کار بر روی سئو برای دیده شدن هستید